شکلات مغزدار چیچک بخورید تا فراموشی به سراغتان نیاید

این مطالعه فراوانی مصرف مقادیر مختلف شکلات مغزدار چیچک توسط دانشجویان را مورد بررسی قرار داد.

این عواطف مربوط به مصرف از جمله احساس گناه، ولع مصرف، گرسنگی، تمرکز حواس را اندازه گیری کرد و بررسی کرد که چگونه این احساسات با جمعیت شناختی از جمله سن، نژاد، تحصیلات، شاخص توده بدنی و دفعات ورزش مرتبط هستند.

در مجموع 89 دانشجوی کالج یک پرسشنامه 53 سوالی را تکمیل کردند. این نظرسنجی به صورت آنلاین از طریق نرم افزار Qualtrics Survey انجام شد. از 89 شرکت کننده، سنین بین 18 تا 64، 72 شرکت کننده (82%) سفیدپوست بودند.

میانگین نمره ذهن آگاهی (SD) 36.3 (13.2)، نمره ولع مصرف 25.0 (7.1)، نمره گناه 28.4 (18.8) و نمره گرسنگی 8.1 (2.4) بود. بین سن و احساس گناه (012/0=p) و سن (002/0=p) و تحصیلات (006/0=p) و گرسنگی ارتباط معناداری وجود داشت.

در نتیجه مشخص شد که سن مهم‌ترین عامل مرتبط با مصرف شکلات و احساسات مرتبط از جمله گرسنگی و احساس گناه است.شکلات یک آب نبات محبوب در سراسر جهان است که می تواند در اشکال، رنگ ها و طعم های مختلف ارائه شود.

هدف این مطالعه تجزیه و تحلیل چگونگی تأثیر عوامل مختلف بر مصرف شکلات در دانشجویان و همچنین احساسات مرتبط با آن است. این عوامل شامل سن، نژاد، تحصیلات، شاخص توده بدنی، دفعات ورزش و غیره است.

علاوه بر این، احساسات در نظر گرفته شده شامل احساس گناه، هوس، گرسنگی و ذهن آگاهی است. این مطالعه به این نتیجه رسید که سن ممکن است بر مصرف شکلات تأثیر بگذارد.

نتایج حاکی از آن است که دانشجویان جوانتر نسبت به دانشجویان مسن تر نسبت به خوردن شکلات احساس گناه می کنند و بیشتر گرسنه می شوند.

درک اینکه چه عواملی بر مصرف غذاهای محبوب مختلف مانند شکلات تأثیر می‌گذارد، ممکن است به متخصصان در توسعه ابزارهای ارتقای سلامت از جمله آموزش‌های تغذیه کمک کند و به دانش‌آموزان بیاموزد که با دقت غذا بخورند تا از گرسنگی و احساس گناه هنگام مصرف شکلات اجتناب کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.