قیمت کود آهن طبیعی یک کیلویی

اگر برگ های گیاهان شما زرد شده و شروع به ریختن کرده است یا اگر خاک گیاه ph بالایی دارد، اکنون زمان آن رسیده که به فکر نجات گیاه خود باشید. شما می‌توانید با خرید قیمت کود آهن طبیعی را در این سایت مشاهده و با خرید آن حیات و طراوت را به گیاه خود بازگردانید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

میدانیم که گیاهان برای رشد و ادامه ی حیات به نور خورشید و آب کافی و خاک مغذی نیاز دارند. حال اگر آب و نور به اندازه در اختیار گیاه قرار بگیرد اما خاک گیاه فاقد عناصر مورد نیاز گیاه باشد چه اتفاقی می‌افتد؟ واضح است که برای مراقبت اصولی باید خاکی که ریشه های گیاه در آن قرار دارد و ریز مغذی های ضروری گیاه را شناخت. یکی از مهم‌ترین این ریز مغذی ها آهن است زیرا در بین تمامی عناصر، گیاهان بیشتر دچار کمبود آهن می شوند. آهن یک ریز مغذی ضروری برای رشد گیاه است. آهن در حیات گیاه نقش کلیدی ایفا می کند زیرا در سنتز کلروفیل و سایر فرآیندهای آنزیمی و متابولیکی که بدون آن گیاهان نمی توانند چرخه زندگی خود را انجام دهند، نقش دارد.

قیمت کود آهن طبیعی یک کیلویی

قیمت کود آهن طبیعی

قیمت کود آهن طبیعی چرا گیاهان به کود آهن نیاز دارند؟

دانستیم که آهن در تولید کلروفیل حیاتی است آهن نیز مشابه سایر مواد مغذی چند نقش در عملکرد گیاه دارد. در اینجا به چند دلیل دیگر برای احتیاج گیاه به آهن اشاره می کنیم:

_آهن در تنفس دخالت می کند.

_آهن برای فرایند آنزیمی ضروری است.

_آهن برای فتوسنتز نیاز است.

_آهن در رفع مشکلات نیتروژنی دخیل است.

_آهن به حرکت اکسیژن در سیستم کمک می کند.

دلایل کمبود آهن در خاک:

کمبود آهن یک مشکل شایع برای بسیاری از گیاهان است. کمبود آهن در گیاهان ناشی از کمبود آن در خاک است. آهن معمولا در خاک فراوان است، اما شرایط مختلف خاک می تواند میزان دسترسی گیاه به آهن موجود در خاک را محدود کند. یکی علت ها سطوح بالای ph در خاک است. در محیط های با ph بالا حلالیت آهن به شدت کاهش می یابد. در این خاک ها آهن به اندازه ی کافی محلول نیست تا در دسترس گیاه قرار بگیرد و تغذیه کافی برای گیاهان را فراهم کند. آبیاری گیاهانی که در خاک های آهکی رشد می کنند می تواند کمبود آهک را تحریک یا بدتر کند. علاوه بر این خاک سرد در زمستان ممکن است باعث کمبود آهن شود که گاهی با گرم شدن خاک در بهار از بین می رود. از دیگر عوامل کمبود آهن در خاک، رسی بودن خاک است. رسی بودن خاک باعث جلوگیری از جذب آهن می‌شود. وجود فسفر و متراکم بودن خاک نیز می‌تواند از دلایل کمبود آهن خاک باشد.

چگونه متوجه شویم گیاه دچار کمبود آهن است ؟

اولین راه این است که نگاهی به گیاه خود بیندازید. ظاهر فیزیکی یک گیاه اغلب می تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید چه مواد مغذی موجود در آن کاهش یافته است. اگر مقدار کافی آهن در دسترس گیاه نباشد گیاه دچار کمبود آهن می شود. علائم کمبود آهن در جوان ترین و جدید ترین برگ ها ظاهر می شود و برگ ها شروع به زرد شدن می کنند. در موارد شدید ممکن است جوان ترین برگ ها کاملا سفید رشد کنند.

راه حل دوم تست خاک است. تست خاک می تواند ph خاک شما را نشان دهد. تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی خاک نیز می تواند نشان دهنده مقدار آهن در خاک شما باشد. مشکلی که در تست خاک وجود دارد این است که فقط از قسمتی از خاک نمونه گیری می شود. از آنجایی که ترکیب خاک در تمام قسمت ها یکسان نیست ممکن است نتیجه تست خاک قابل اطمینان نباشد.

راه حل کمبود آهن در خاک:

اگر برگ های زرد زیادی را در گیاه خود مشاهده می کنید یا آزمایش خاک گیاه کمبود آهن را نشان می دهد، احتمالاً به دنبال راهی برای تکمیل این ماده مغذی مهم برای گیاه خود هستید. ساده ترین راه این مشکل افزودن کود آهن طبیعی به خاک گیاه است. افزودن کود آهن به خاک دسترسی گیاه را برای استفاده از آن آسان می کند. هم اکنون میتوانید قیمت کود آهن طبیعی را در سایت مشاهده و خریداری کنید.

کود آهن طبیعی یک کیلویی

کود آهن طبیعی یک کیلویی کود آهن شيميايی:

کود آهن شیمیایی از رایج ترین کودهای شیمیایی موجود در بازار است. این کود توسط شیمی دانان در آزمایشگاه تولید می شود. این کود آهن توسط دست بشر ساخته می شود و مواد بکار رفته در آن کاملا شیمیایی هستند.

کود آهن طبیعی:

کود آهن طبیعی برخلاف کود آهن شيميايي با استفاده از عوامل طبیعی تولید شده است. کود آهن طبیعی به دو صورت جامد و مایع در دسترس هستند. واضح است که این کود را می توان با کود گیاه مخلوط کرد یا روی سطح گیاه پاشید.

تفاوت های کود آهن طبیعی و شیمیایی:

مهم ترین تفاوت در کود آهن طبیعی و شيميايی ترکیبات آنان است. همان طور که در بالا ذکر شد کود آهن طبیعی یک ترکیب طبیعی است در حالی که کود آهن شیمیایی در آزمایشگاه ساخته شده است. کود آهن شیمیایی در برابر نور خورشید مقاومتی ندارد و به سرعت تجزیه می شود این در حالی است که کود آهن طبیعی در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید از مقاومت بالاتری دارد و به راحتی تجزیه نمی شود. کود شیمیایی فقط قابلیت تامین عنصر آهن برای گیاه را دارد اما کود آهن طبیعی علاوه بر آهن موجب تامین سایر ریز مغذی ها می‌شود. از آنجا که ترکیبات شیمیایی تاریخ انقضاء دارند، زمان استفاده از کود آهن شيميايی نیز محدود می باشد ولی کود آهن طبیعی تاریخ مصرف ندارد و همواره قابل استفاده است.

کود آهن طبیعی در اندازه های مختلف در سایت موجود است. شما می توانید کود آهن طبیعی یک کیلویی را که صرفه اقتصادی دارد خریداری کنید و شاهد سرسبزی و شادابی گیاه خود باشید.

تاثیرات استفاده از کود آهن طبیعی برای گیاه:

از کود آهن خارجی می توان برای تقویت خاک گیاه و پیشگیری از کمبود آهن مورد نیاز گیاه استفاده کرد. افزودن کود آهن برای درمان و رفع کمبود آهن در گیاه نیز موثر است. از دیگر آثار مصرف کود آهن می توان به موارد زیر اشاره کرد :

_افزایش چشمگیر مقاومت گیاه در زمستان

_بالابردن استحکام و مقاومت ریشه ها بعد از تغییر گلدان

_افزایش طراوت و زیبایی ظاهری گیاه

_تغییر مثبت در میزان گل‌دهی و محصول دهی

_بالا رفتن میزان رشد برگ ها و ریشه ها

_پیشگیری و درمان زرد شدن برگ ها و ساقه ها

_تهیه مقدار آهن مورد نیاز گیاه

_مانع از ریزش برگ ها

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.