مصرف حنا طبیعی برای درمان مشکلات گوارشی توصیه می شود

گیاه حنا درختچه ای بلند است که در آب و هوای گرم و نیمه خشک شمال آفریقا، آسیا و استرالیا رشد می کند.

وقتی صحبت از حنا طبیعی می شود، تصویری از مهمانی حنا یهودی مراکشی است که فوراً به ذهن متبادر می شود.

قرن ها از اوایل عصر برنز و تا به امروز برای اهداف آرایشی، عرفانی و دارویی استفاده می شود.

حنا که در انجیل در آواز سرودها ذکر شده است: «محبوب من برای من خوشه‌ای از حنا در تاکستان‌های ان جدی است حنا در مذاهب و کشورهای مختلف به‌عنوان یک مراسم مهم قبل از عروسی و عروسی برجسته بوده است.

یهودیان میزراچی مراکش، الجزایر، یمن، ایران، عراق و همچنین کشورهای دیگر، مانند همسایگان مسلمان، سیک، هندو و زرتشتی خود، استفاده از حنا را جذب و سازگار کردند.

در نهایت، خمیر گلی مانند حنا را مادر یا مادربزرگ عروس سخاوتمندانه می‌مالند.

به شکل دایره‌ای، روی کف دست عروس و داماد. پس از آن، کف دست همه میهمانان یکی یکی حنا می شود و آنها نیز به خیر و اقبالی می روند.

گفته می شود حنا برای محافظت از زن و شوهر از چشم بد و به آنها سعادت، سلامتی و باروری می دهد.

در مراکش، جشن حنای یهودی در روزهای قبل از عروسی برگزار می شد و ممکن بود چندین روز ادامه داشته باشد. اما امروز در اسرائیل جشن حنا یک یا حتی دو هفته قبل برگزار می شود. کسانی هستند که این مراسم را به خود عروسی وارد می کنند.

یهودیان عراق که عمدتاً در شهر بغداد متمرکز بودند، سنت های عروسی یهودیان حنا را نیز جشن گرفتند.

در واقع، مراسم عروسی حنای یهودی ممکن است مراسم بزرگتر و جشنی باشد.

در حالی که مراسم عروسی که یک روز بعد در کنیسه برگزار می‌شد و توسط خاخام اجرا می‌شد، مراسمی آرام‌تر بود که خانواده و دوستان نزدیک در آن حضور داشتند.

مهمانی حنای عراقی لباس، غذا، موسیقی و رقص خاص خود را به نمایش گذاشت.

در ابتدا، دست و کف پای عروس و داماد را حنا می‌کردند، اما بعداً با تأثیر حضور اروپایی‌ها در عراق، حنا کردن محتاطانه‌تر یک انگشت داماد و متعاقباً تمام نوک انگشتان عروس انجام شد.

پیچیده شدن در کاغذ نقره ای معمول بود. در دهه 1950 که اکثر یهودیان به اسرائیل منتقل شدند، مراسم حنای یهودیان پشت سر گذاشته شد.

امروزه، مراسم حنا یهودی در حال افزایش است نه تنها برای یهودیان سفاردی و میزراچی، بلکه یهودیان اشکنازی نیز.

اکنون شرکت‌های زیادی وجود دارند که در برنامه‌ریزی رویدادهای حنا تخصص دارند: ارائه مبلمان، موسیقی، و لباس‌های قومیتی و غذاهای لذیذ.

جشن حنا یهودی، زمانی برای جشن، فرصتی برای آرزوی خوشبختی و برکت برای زوجین، فرصتی برای گرد هم آمدن خانواده عروس و داماد در شرایط شادی آور، و شبی برای گرامیداشت آداب و رسوم یهودیان در گذشته که آنها را در خود جای داده است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.