تولید پارچه جیر شمعی داکرون از ماسه های دریاچه ارومیه

ابرخازن های پوشیدنی در سال های اخیر توجه تحقیقاتی قابل توجهی را به خود جلب کرده اند. با این حال، بسیاری از ابرخازن های پوشیدنی گزارش شده یا به شکل الیاف یا بر اساس پارچه شمعی کربنی هستند که برای کاربردهای پوشیدنی باید در پارچه های تجاری بافته شوند.
در اینجا رشد آرایه‌های نانوتسمه را مستقیماً بر روی پارچه تجاری Dacron گزارش می‌کنیم که به عنوان یک الکترود مثبت برای ابرخازن‌ها عمل می‌کند.
الکترود آماده شده دارای ظرفیت ویژه بالای 217 mF·cm-2 در چگالی جریان 0.5 mA·cm-2 با حفظ ظرفیت خازنی 90٪ در چگالی جریان 2 mA·cm-2 پس از 3000 بار شارژ چرخه های تخلیه یک ابرخازن نامتقارن تمام حالت جامد انعطاف‌پذیر با ساندویچ کردن آرایه‌های نانوتسمه با پارچه داکرون بین دو ماتریس نانوالیاف کربن (الکترود منفی)، با استفاده از ژل KOH-PVA به عنوان الکترولیت و به عنوان جداکننده ساخته می‌شود.
ظرفیت بالای 195.8 mF·cm-2 در چگالی جریان 1 mA·cm-2 را می توان به دست آورد. ابرخازن نساجی دارای چگالی انرژی در چگالی توان 0.6 با پنجره ولتاژ 1.2 ولت است.
این نوع ساندویچی ابرخازن بر اساس پارچه کاپشن داکرون تجاری جدید را باز می کند. روشی برای ادغام ابرخازن‌ها در منسوجات، که نویدبخش برنامه‌های الکترونیکی پوشیدنی است.
پارچه
دستگاه‌های ذخیره‌سازی انرژی پوشیدنی به دلیل مزایایی مانند نازک، سبک وزن، انعطاف‌پذیر و قابل حمل بودن، که کاربردهای بالقوه‌ای در دستگاه‌های پوشاک نظامی، لباس‌های ورزشی و دستگاه‌های نظارت بر سلامت دارند، در الکترونیک مدرن مورد توجه هستند.
نساجی، یا دوخته شده به پارچه داکرون موجود، که برای ساخت دستگاه‌های قابل حمل کوچک و منسوجات هوشمند چند منظوره جذاب هستند.
5،6 ابرخازن‌های انعطاف‌پذیر از نوع مسطح عمدتاً بر روی ورق‌های فلزی، پلاستیک، کاغذ و زیرلایه‌های پارچه کربنی ساخته می‌شوند.
با این حال، این بسترها به طور کلی برای ادغام با لباس از جنس پارچه جیر  مناسب نیستند و از این رو نمی توانند به طور موثر الزامات پوشیدنی را برآورده کنند.
  • منابع:
    1. Commercial Dacron cloth supported Cu(OH)2 nanobelt arrays for wearable supercapacitors
  • تبلیغات: 
    1. مدیریت وزن با خوردن گردوی سفید
    2. استفاده از عسل برای اهداف دارویی
    3. اعلام لیست محصولاتی که قیمت آنها تغییر خواهد کرد
    4. پیشرفت چشمگیر بخش مراقبت های بهداشتی هند