خوردن خرما دیری موجب کاهش حملات قلبی در دانش آموزان تنبل می شود

یکی دیگر از خواص خرما دیری بر سلامت بدن تاثیر آن در تنظیم فشار خون است.

خرما سرشار از مواد معدنی و پتاسیم است که نقش مهمی در کنترل فشار خون دارد. میزان پتاسیم این میوه نسبت به سایر میوه ها بیشتر است.

کمبود پتاسیم در بدن باعث ایجاد مشکلاتی و حتی ایجاد سنگ کلیه می شود. پس با خوردن خرما، پتاسیم کافی وارد بدن کرده و فشار خون خود را کاهش دهید.

خرما غذای خوبی است؛ اما مصرف زیاد آن باعث اختلال در عملکرد برخی از اعضای بدن می شود. معایب مصرف زیاد خرما عبارتند از: خرما سرشار از فیبر است.

اما جالب است بدانید که سطوح بالای فیبر می تواند برای بدن مضر باشد. این اثر معکوس زمانی رخ می دهد که بدن شما به طور ناگهانی با مصرف زیاد خرما مقدار زیادی فیبر دریافت می کند.

این امر باعث اختلال در سیستم روده و در نتیجه یبوست و نفخ می شود.

برای حفظ میوه های خشک و محافظت از آنها در برابر آلودگی باکتریایی، یک ترکیب شیمیایی به نام سولفات به آنها اضافه می شود.

خرمای خشک نیز از این قاعده مستثنی نیست. وجود این ماده شیمیایی روی خرمای خشک باعث ایجاد بثورات پوستی در افرادی می شود که پوست حساسی دارند.

اگرچه خرما سرشار از فیبر است، اما محتوای کالری بالای آن می تواند منجر به افزایش وزن شود.

هر گرم خرما حاوی 2.8 کالری است که به این معنی است که انرژی زیادی دارد و به راحتی می تواند منجر به افزایش وزن برای افرادی شود که مستعد چاقی هستند.

پتاسیم بیش از حد در خون باعث ایجاد وضعیتی به نام هیپرکالمی می شود. از آنجایی که خرما سرشار از پتاسیم است، اگر به طور معمول سطح پتاسیم خونتان بالاست، در خوردن خرما زیاده روی نکنید.

یکی از مضرات خرما برای کودکان است.

جویدن خرما برای کودکان به دلیل ضخامت و تراکم زیاد بافت های آن مشکل است و در نتیجه هضم آن برای روده آنها مشکل ایجاد می کند. حتی ممکن است نای کودکان را مسدود کند و باعث خفگی شود.

برای خرید بهترین خرما، خرید از عمده فروشی خرما می تواند گزینه خوبی باشد. شرکت هوربم به عنوان برند خرمای صادراتی در ایران شناخته می شود و در این زمینه سابقه درخشانی دارد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.