فروش کود شیمیایی در مشهد | عرضه مواد شیمیایی در کشور

فروش کود شیمیایی سفید در مشهد به دلیل این که یکی از جمله کلان شهر های کشور ایران به شمار می رود و کشاورزی در آن بسیار رونق دارد بسیار زیاد است، به همین دلیل تامین کنندگان و نمایندگی های بسیاری دراین شهر در عرضه کود شیمیایی، تولید و همچنین پخش این محصول فعالیت می نمایند تا بتوانند با ارائه محصولات خود به دست باغداران و کشاورزان نیاز آن ها را به کود مورد نیاز خود تامین نمایند و محصول با کیفیتی را تولید و به بازار عرضه نمایند.

فروش کود شیمیایی در مشهد | عرضه مواد شیمیایی در کشور

بزرگترین تولید کننده کود شیمیایی در کشور

بزرگترین تولید کننده کود شیمیایی در کشور

شاید در ابتدا بد نباشد که توضیحی در مورد کود بدهیم که چه است، می توان فگت در واقع هر نوع ماده معدنی یا آلی و یا بیولوژیک که به دلیل داشتن مواد غذایی موجود در خود باعث افزایش حاصل خیزی خاک و همچینی برای بالا بردن کیفیت عملکرد و افزایش محصول مورد استفاده قرار گیرد کود گفته می شود.
کود ها را می توان به چند گروه تقسیم بندی نمد که عبارتند از:

  1. شیمیایی
  2. آلی یا به اصطلاح ارگانیک
  3. بیولوژیک یا به اصطلاح زیستی

موارد مصرف کود شیمیایی در کشاوری

موارد مصرف کود شیمیایی در کشاوری

کود های شیمیایی مورد استفاده در کشاورزی خود نیز به گروه های مختلفی با توجه به عناصر موجود در خود تقسیم بندی می شوند که عبارتند از:

  1. عناصر پر مصرف گیاه که به اصطلاح ماکرو می گویند عبارتند از: ازت، فسفر، پتاس، کلسیم، منیزیم
  2. عناصر کم مصرف گیاه که به اصطلاح میکرو می گویند عبارتند از: آهن، روی، منگنز، مس، بر

شاید این سوال برایتان به وجود آمده باشد که چگونه کشاورزان مطلع می شوند که گیاه به چه نوع کودی احتیاج دارد؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که برگ و خاک گیاهان در آزمایشگاه مورد بررسی قرار می گیرد و سپس کود مورد نیاز برای گیاه مورد نظر تجویز و تامین می گردد.

کود های شیمیایی با توجه به درصد خلوص عناصر موجود در کود و همچنین ترکیب خود بسیار متفاوت می باشند به صورتی که باعث می شود نحوه مصرف و زمان استفاده از آن ها بسیار مهم و ضروری باشد، بنابراین برای این که بتوانید کود شیمیایی مورد نیاز خود را انتخاب نمایید ابتدا باید شناخت درست و کامل از انواع کود شیمیایی داشته باشید. انواع کود های شیمیایی عبارتند از:

  • کود ازت
  • کود فسفر
  • کود پتاسیم
  • کود گوگرد
  • کود کلسیم
  • کود منیطیم
  • کود مخلوط
  • سولفات روی
  • سولفات منگنز

نمونه ای از کود شیمیایی موجود در بازار در بالا بیان شد که هر کدام از آن ها با توجه به نیاز گیاه تجویز می گردد و دارای خواص ویژه ای برای گیاه است به عنوان مثال کود های پتاسیم در مواقعی مورد استفاده قرار می گیرد که خاک اسیدی و یا شنی باشد همچنین در خاک های که به مقدار زیاداز آن هامحصول برداشت می شود نیز کمبود پتاسیم مشاهده می گردد که باید از این نوع کود ها استفاده شود.

صادرات کود شیمیایی به قیمت کارخانه

صادرات کود شیمیایی به قیمت کارخانه

یکی از جمله از کود های شیمایی کود اوره می باشد شاید بگوید که اوره چه نقشی بر رشد گیاه دارد؟ در پاسخ به این سوال می تواند گفت اوره در خاک تجزیه شده به آمونیاک و دی اکسید کربن تبدیل می شود. آمونیاک تولی شده توسط باکتری های که در خاک وجود دارد به نیترات تبدیل شده و در نتیجه توسط گیاه جذب می شود. در واقع کود اوره به دلیل مزایای بسیاری که نسبت به کود آمونیوم نیترات برای تامین نیترژن موجود در خاک را دارا می باشد مورد استفاده قرار می گیرد و جایگزین این نوع کود شده است. از مزایا این کود می توان به مواردی چون:

  • اوره نسبت به انواع کود نیتروژن باعث بالا بردن عملکرد و کیفیت محصول می گردد.
  • اوره مانند نیترات خاصیت انفجار و اشتعال را نداشته.
  • اوره میزان تولید آلاینده های محیط زیست را کاهش می دهد.
  • اوره نیتروژن مورد نیاز گیاه را به مقدار بیشتری تولید می کند.
  • اوره دارای 46 درصد نیتروزن می باشد و همچنین تجزیه بسیار بالای نسبت به نیترژن برخوردار است.
  • بیشتر بخوانید: کود شیمیایی اوره گرانول

تامین کننده کود شیمیایی در ایران

تامین کننده کود شیمیایی در ایرانکشور ایران به دلیل این که آب و هوایی بسیار مطلوب و خاک بسایر مناسب برای کشت و زراعت دارد باعث شده است که به مرور قدرت بعضی از خاک ها کشاورزی به دلیل کشت و زراعت از بین برود و یا کاهش یابد به همین دلیل برای تامین مواد مورد نیاز گیاه برای رشد و نمو بهتر به انواع کود نیاز دارد به همین منظور بعضی از کود های مورد نیاز از خارج کشور وارد و بعضی از کود ها علاوه بر تامین نیاز داخلی به خارج از کشور صادر می گردد. قیمت روز کود با توجه به عوامل بسیاری متغییر است که عبارتند از:

  • کیفیت محصول
  • برند سازنده
  • بسته بندی
  • ضمانت محصول
  • ارسال محصول

با کیفیت ترین کود شیمیایی تولید شده در ایران کدام است؟

با کیفیت ترین کود شیمیایی تولید شده در ایران کدام است؟

کود های مایع نیز از جمله کود های پر خاصیت برای رشد و نمو گیاه می باشد که در مواقع خاصی باید و با توجه به نیاز گیاه باید مورذ استفاده قرار بگیرند از جمله مزایای استفاده از این نوع کود ها می توان به مواردی که در ادامه بیان خواهیم نمود اشاره داشت که عبارتند از:

  1. استفاده از این کود ها به دلیل این که با خاک و آب کم تر در ارتباط می باشند آلودگی محیط زیست کاهش یافته.
  2. زمان و مقدار استفاده از این نوع کود ها به راحتی می توان محاسبه شود.
  3. کاهش یافتن میزان استفاده از کود در زمان تغذیه کردن درخت و گیاه در هنگام رشد و محصول دهی در نتیجه باعث کاهش هزینه ها گردیده است.
  4. جذب شدن سریع این نوع کود توسط گیاه هان به دلیل این که نوع این که مواد مغذی و مورد نیاز آن ها گیاهان به صورت قابل جذب بوده و نیاز به زمان زیادی ندارد.
  5. قاین کود ها به صورت محلول بر روی گیاهان بر روی برگ آن ها پاشیده می شود در نتیجه بازدهی بیشتری دارد.

هر گیاه برای این که بتواند به درستی به رشد و نمو خود ادامه دهد نیاز به مواد مغذی دارد، بعد از مدتی مواد مغذی مورد نیاز خود در خاک برای رشد و نمو این گیاهان کافی نیست به همین منظور باید برای تامین مواد مورد نیاز آن ها از کود استفاده نمود. کود ها به صورت مایع یا جامد می باشند.  کود مایع با کیفیت به دلیل مزایای که در بالا بیان شد امروزه بسیار مورد توجه کارشناسان کشاورزی قرار گرفته است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.