قیسی 1401 معجزه گری که به یکباره تمام دردها را تسکین می دهد

قیسی 1401 حاوی مقادیر کمتر اما قابل توجهی منیزیم فسفر، آهن و کلسیم است.

یک وعده 5 قیسی خشک یا حدود 1/4 فنجان میوه بدون هسته، 3.5 گرم فیبر رژیمی یا 14 درصد از ارزش روزانه را تامین می کند.

تقریباً 55 درصد از فیبر موجود در قیسی خشک از نوع محلول است.

فیبر محلول با اتصال به کلسترول و ترویج دفع آن از طریق مواد زائد، ابزار موثری برای عادی سازی و حفظ سطح کلسترول سالم است که خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

همچنین سرعت خروج غذای هضم شده از معده را کاهش می دهد و در نتیجه به سیری و کنترل سطح گلوکز خون کمک می کند.

از آنجایی که قیسی خشک حاوی مقدار قابل توجهی فیبر نامحلول است، یک درمان خانگی سنتی برای پیشگیری و درمان یبوست است. فیبر نامحلول باعث دفع منظم حرکات روده بزرگتر و نرمتر می شود.

یک وعده 5 عدد قیسی خشک 36 درصد از ارزش روزانه ویتامین K را تامین می کند که یک ماده مغذی ضروری برای انعقاد خون و تشکیل استخوان است.

طبق کتاب “غذاهای سلامتی A تا Z”، تحقیقات نشان می دهد که دریافت مقادیر کافی ویتامین K در رژیم غذایی می تواند به افراد مسن کمک کند تا استخوان های قوی خود را حفظ کنند.

قیسی

مس بخشی از چندین پروتئین بدن است و برای تشکیل گلبول های قرمز خون و استفاده از ذخایر آهن مورد نیاز است.

منگنز در تشکیل و نگهداری استخوان ها نقش دارد.

در اواسط دهه 1990، تیمی از محققان دانشگاه تافتز در بوستون آزمایشی را برای اندازه گیری ظرفیت آنتی اکسیدانی غذاها طراحی کردند. امتیازها در واحدهای ORAC، مخفف “ظرفیت جذب رادیکال اکسیژن” داده شد.

غذاهایی با امتیاز ORAC بالا نسبت به غذاهایی با امتیاز پایین پتانسیل آنتی اکسیدانی بیشتری دارند.

بر اساس کتاب «کد رنگ»، کتابی درباره فواید غذاهای رنگارنگ، قیسی خشک به طور قابل توجهی بالاتر از هر میوه یا سبزی تازه یا خشک دیگری است که آزمایش شده است.

محتوای آنتی اکسیدانی قیسی خشک تقریباً دو برابر کشمش و زغال اخته تازه، چهار برابر توت فرنگی تازه و شش برابر قیسی تازه است.