لامپ هالوژن جلو پراید در سایت آمازون به حراج گذاشته شد

لامپ هالوژن جلو پراید نسل جدید با پوشش بازتابنده مادون قرمز روی لامپ با افزایش قابل توجهی در خروجی نور مشخص می شوند. این به دلیل فرآیند فیزیکی زیر است: بخشی از انرژی که در لامپ‌های رشته‌ای هالوژن معمولی به تابش مادون قرمز نامرئی تبدیل می‌شود (بیش از 60 درصد توان تابش)، در لامپ‌های روکش‌دار تا حدی دوباره به نور تبدیل می‌شود.

این امر با ساختار پوشش امکان پذیر می شود که فقط نور مرئی را از خود عبور می دهد و تابش مادون قرمز در صورت امکان به طور کامل به مارپیچ باز می گردد و در آنجا تا حدی جذب می شود. این باعث افزایش دمای سیم پیچ می شود، بنابراین منبع تغذیه را می توان کاهش داد. شار نوری افزایش می یابد.

مزایا و معایب لامپ های هالوژن

مزیت لامپ های هالوژن در خروجی نور با مصرف برق یکسان است. نقطه ضعف آن انتقال ویروس به ناحیه آبی است. آنها نور “سفیدتر” نسبت به لامپ های رشته ای و مقداری نور UV دارند. اگر روی یک شی رنگ شده با رنگ مقاوم در برابر نور بیفتد، بسیار سریعتر از لامپ های معمولی می سوزد – این باید در نظر گرفته شود.

پرتوهای فرابنفش در واقع در طیف این منابع نوری وجود دارد. لامپ های هالوژن حتی برای جبران کمبود نور طبیعی هنگام رشد گیاهان توصیه می شود. موردی وجود دارد که در یک بوتیک یک لباس روی یک مانکن با یک لامپ هالوژن روشن شد و پس از دو ماه یک نقطه “سوخته” تشکیل شد.

لامپ

لامپ های هالوژن چه تفاوتی با لامپ های رشته ای دارند؟

لامپ های هالوژن نور سفید دلپذیری را با دمای رنگ تا 3200 کلوین و ارائه رنگ عالی منتشر می کنند. نوری که آنها ساطع می کنند در مقایسه با خورشید به نور همه لامپ های دیگر نزدیک تر است.

ابعاد کوچک آنها، تقریبا کوچک سازی، امکان ایجاد لامپ های کاملاً جدید را فراهم می کند، به عنوان مثال، به اصطلاح نورپردازی برجسته – یک سیستم خاص طراحی شده از بازتابنده ها به شما امکان می دهد شار نور را آنقدر افزایش دهید که هنگام طراحی لامپ ها گزینه های اضافی را به طراحان می دهد.

اتاق در مقایسه با لامپ های رشته ای معمولی، لامپ های هالوژن دارای خروجی نور 13-25 lm/W، عمر طولانی و پایداری شار نوری بهتری هستند.

لامپ های هالوژن چه تفاوتی با لامپ های رشته ای دارند؟

ابعاد مینیاتوری لامپ های هالوژن از نظر زیبایی شناسی جذاب تر است (برای لامپ های هالوژن ولتاژ پایین (12 ولت، 100 وات): قطر لامپ 5 برابر کوچکتر از لامپ های رشته ای با همان قدرت است).

تصادفی نیست که در حال حاضر از لامپ های هالوژن کم ولتاژ برای روشن کردن قفسه ها، قفسه ها و عناصر داخلی مختلف استفاده می شود. همه اقلام ظریف، حجیم به نظر می رسند و رنگ آنها آبدار و روشن می شود. بر درخشندگی شیشه و فلز تاکید دارد.