واردات کود شیمیایی | نیاز مبرم و فراوان صنعت کشاورزی

هر نوع موادی که جهت تقویت خاک و بالا بردن حاصلخیزی آن  هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی باعث افزایش عملکرد محصول می‌شود کود نامیده می‌شود.کود‌ها به طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از:کودهای شیمیایی، کود آلی و کود بیولوژیک.

کودهای شیمیایی:

تولید این نوع کود‌ها، در کشاورزی و ازدیاد تولید محصولات زراعی انقلابی را به وجود آورد.اما بااین حال که ما کودهای کشورمان را صادر میکنیم ، واردات کود شیمیایی سیاه از کشورهای دیگر هم وجود دارد. طی مرور زمان تولید این کود‌ها رو به فزونی گذاشته و از آنجا که علاوه بر این که این کود‌‌ها باعث ازدیاد محصول می‌گردد باید این را هم در نظر داشت که، این کود‌ها صدمات زیادی را به خاک، موجودات زنده و اکوسیستم وارد می‌نمایند.

ترکیب شیمیایی و درصد خلوص کود‌های مختلف حاوی یک عنصر، بسیار متفاوتند. این تفاوت‌ها بر مورد مصرف، نحوه پخش، زمان کوددهی و اثر بخشی کود‌ها تاثیر بسیار مهمی دارند. بنابراین شناخت کافی از انواع کود‌های شیمیائی قبل از انتخاب و یا مصرف آن‌ها ضرورت دارد.

کود‌های شیمیایی به دو دسته که برخی جزء عناصر پرمصرف گیاه(ماکرو المنت) و برخی نیز جز عناصر کم مصرف گیاه (میکرو المنت) می باشند تقسیم می‌شود.

عناصر پر مصرف (ماکرو) شامل: ازت – فسفر – پتاس – منیزیم- کلسیم

عناصر کم مصرف (میکرو) شامل : آهن – روی – مس- منگنز – بور

واردات کود شیمیایی | نیاز مبرم و فراوان صنعت کشاورزی

صادرات کود شیمیایی به عراق

صادرات کود شیمیایی به عراق

صادرات کود کامل ایرانی به کشورهای مختلف مانند عراق زمانی مد نظر شرکت ها قرار گرفته که به صورت غنی شده و درجه یک تولید می شوند.

یکی از کشورهایی که در زمینه خرید انواع کود شیمیایی سفید با ایران همکاری خوبی دارد، عراق است. این کشور که در صنعت کشاورزی رو به پیشرفت بوده، نیاز ضروری انواع کود دارد. به همین دلیل کود کامل غنی شده را از شرکت های ایرانی در حجم بالا خریداری می کند.


صادرات ویژه کود اوره گرانول به عراق را می توان از مرزهای شلمچه، مریوان، پرویز خان، باشماق و خسروی در تناژهای بالا انجام داد.
یکی از گریدهای کود اوره که بیشتر برای کارهای صادرات انتخاب می گردد، گرید گرانول می باشد که در پتروشیمی کرمانشاه و همچنین شیراز تولید می گردد.
کود اوره گرانول را می توان به کشورهای همسایه از جمله عراق با استفاده از تریلرهای نیم لبه یا ترانزیت صادرات کرد که البته باید نوع بسته بندی آن ویژه باشد تا جلوه ای زیبا به محموله بدهد و مشتریان و تجار عراقی از بسته بندی خوشش بیاید و همیشه دوست داشته باشد از ما خرید خود را انجام دهد.

 

تولید کننده ی کود شیمیایی در اهواز

تولید کننده ی کود شیمیایی در اهواز

در ایران تولید کننده های حرفه زیادی را می تواند دید که انواع کود کامل را تولید و به بازار عرضه می دارند. این عرضه کننده ها توانسته اند با مشتریان خود در شهرهای مختلف همکاری داشته و بهترین نوع کود کامل را مثل کود مشهد در اختیارشان قرار دهند.
از همین رو این شرکت ها به منظور ارائه محصولی بهتر تلاش داشته و از دانش روز بهره می گیرند.

وقتی یک شرکت تخصصی به منظور تولید بهترین کود کامل انگور فعالیت می کند، بی تردید شرایط اقلیمی را در مناطق مختلف ایران مد نظر داشته و با در نظر گرفتن این موضوع آنها را ارائه می دهند.کود کامل را می توان تحولی در صنعت کشاورزی دانست. زیرا همانطور که از نام آن پیداست بسیار کامل بوده و می توان بهترین استفاده را از ان برد. این کودها به روش های تخصصی تولید شده و تاثیرات خوبی بر روی انواع محصولات کشاورزی و میوه ها خواهد گذارد.

خریداران میتوانند از سایت های اینترنتی ما و یا فروشگاه های معتبر خرید مطمئن را تجربه کنند.

صادرات کود کامل غنی شده ایرانی

صادرات کود کامل غنی شده ایرانیتولید کننده های کود کامل در ایران با بهره گیری از علم و دانش خود توانسته اند  کود کامل را به صورت کاملا غنی شده و درجه یک به بازار عرضه دارند و نیازهای بازار جهانی را تامیین کنند. تولید این کودها سبب شده محبوبیت شرکت های ایرانی در بازار جهانی نیز افزایش یافته و از سوی کشورهای با بازاریابی های انجام شده آن تقاضا شود.

مقایسه کود پسته کامل با کود انگور کامل

مقایسه کود پسته کامل با کود انگور کامل

ایجاد تعادل بین عناصر غذایی در دسترس گیاه تضمین کننده افزایش عملکرد و بهبود کیفیت میوه است. با توجه به این موضوع  لازم است از تمام کودهایی که حاوی عناصر غذایی مورد نیاز گیاهان اند به صورت متعادل و بر اساس نیاز گیاه استفاده گردد. بر اساس مقایسه نتایج تجزیه برگ و خاک با اطلاعات غلظت های بهینه کودی که درنتیجه بررسی ها به دست آمده است، مشخص می‌گردد که چه نوع کودهای کشاورزی و عناصری باید به خاک و گیاه داده شود و از مصرف چه عناصری باید پرهیز شود تا تعادل عناصر غذایی در زمین های کشاورزی برقرار باشد. به منظور تأمین عناصر پرُمصرف (ماکرو) و کم مصرف از انواع کودهای شیمیایی، آلی (ارگانیک) استفاده می‌گردد.


کود کامل برای پسته یک کود ترکیبی با پایه ارگانیک میباشد که براساس خصوصیات اعجازانگیز هیومیک اسید برای درختان پسته فرموله شده است . هیومیک فرتی پلاس علاوه بر نقشهای اصلاح خاک ، تغییراسیدیته خاک ، توسعه ریشه ، جذب ومدیریت آب ، در زمینه تغذیه نقش کلاتوری دارد یعنی توانایی آنرا داردکه مواد همراه یا مجاور خود را به صورت محلول دراختیارگیاه قرار دهد.   هیومیک فرتی پلاس یک کود ارگانیک حاوی اسید هیومیک می باشد و دارای عناصر غذایی ماکرو (ازت و فسفر) میکرو (آهن و مس) برای رشد گیاه پسته می باشد. در pH بالای خاک که در دسترس بودن بسیاری از ماکرو و میکرو یک مشکل است ، هیومیک فرتی پلاس تا حد زیادی در دسترس بودن فسفر ، آهن ، روی ، منگنز و … را افزایش می دهد. علاوه براین ، هیومیک فرتی پلاس دارای نیتروژن بصورت آمونیوم کمپلکس شده است و آن را در منطقه ریشه حفظ نموده و از نیتریفیکاسیون و شسته شدن آن جلوگیری کند.
مهمترین مزیت هیومیک فرتی پلاس قابلیت استفاده انها در خاکهای قلیایی نظیر خاک مناطق پسته کاری بوده که با تاکید بر عناصر مورد نیازدرختان پسته فرموله شده است.

حالا مزایای کود کامل انگور را مشاهده میکنیم

از مزیت های کلی و بالقوه کود کامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش میزان آبیاری
  • جلوگیری از ریزش خوشه ها
  • کاهش سرمازدگی
  • کاهش آفات
  • پر باری محصولات

درخت انگور یکی از ده ها میوه ای ست که می تواند کود کامل را برای کشت آن مورد استفاده قرار داد.
به این ترتیب هر کشاورز می تواند محصول بهتری را برداشت کرده و از کیفیت آن راضی باشد.
از همین رو بکار گیری این نوع کود را به افراد مختلف توصیه می کنیم.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.