کمبود خوراک آبزیان مشهد موجب نایاب شدن گونه ای از لاک پشت تخم گذار در روستای برکه خلف شد

خوراک آبزیان مشهد که ماهی ها می خورند تأثیر مستقیمی بر سلامت آنها خواهد داشت.

پروتئین ها و روغن های امگا 3 مورد نیاز برای غذای ماهی شرکت بیوتکنولوژی ایالات متحده Calysta و شرکت بیوتکنولوژی بریتانیا دانمارک Unibio کارخانه‌های کوچکی را در بریتانیا و دانمارک برای تولید خوراک ماهی از گاز طبیعی در سال 2016 افتتاح کردند.

در سال 2020 دانشمندان توسعه یک خوراک آبزی پروری ماهی بدون ریزجلبک را با دستاوردهای قابل توجهی در پایداری، عملکرد، دوام اقتصادی و سلامت انسان گزارش کردند.

غذای ماهی به دلایل متعدد موضوع بسیار مهمی است.

اول، تغذیه ماهی با یک رژیم غذایی متعادل برای رشد و تندرستی مناسب آنها ضروری است.

بر خلاف ماهی در محیط طبیعی خود، ماهی در اسارت برای مواد مغذی خود به خوراک خود متکی است.

اگر غذا فاقد مواد مغذی حیاتی باشد، ممکن است ماهی نتواند زنده بماند یا با پتانسیل کامل خود رشد کند.

اگر بخواهید ماهی خود را با موفقیت پرورش دهید، کیفیت خوراک اهمیت بیشتری پیدا می کند.

دوم اینکه خوراک ماهی اهمیت اقتصادی دارد.

خوراک

در آبزی پروری، خوراک ماهی می تواند بیش از 50 درصد هزینه عملیاتی را تشکیل دهد. از آنجایی که هزینه های خوراک همچنان بالاست، یافتن خوراک با کیفیت با قیمت مناسب برای بسیاری از کشاورزان تجاری به یک چالش تبدیل شده است.

در نهایت، تغذیه ماهی می تواند بر محیط اقیانوس ها، به ویژه در آبزی پروری در مقیاس بزرگ، تأثیر بگذارد.

از سال 2007، اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) در حال کار بر روی روش هایی برای کاهش وابستگی آنها به ماهی های دریایی به عنوان منبع تغذیه آبزی پروری از طریق ابتکار خوراک های جایگزین NOAA-USDA بوده است.

به جای اینکه به شدت به پودر ماهی و روغن ماهی به عنوان مواد تشکیل دهنده خوراک تکیه کنیم، جایگزین هایی مانند مواد گیاهی در حال تحقیق هستند.

در حالی که همه حیوانات باید غذا بخورند و همه حیوانات پرورشی باید تغذیه شوند، آبزی پروری روشی بسیار کارآمد برای تبدیل خوراک به پروتئین خوراکی است.

تحقیقات در آزمایشگاه‌های NOAA و از طریق ابتکار خوراک‌های جایگزین NOAA-USDA باعث تسریع پیشرفت در جهت کاهش استفاده از پودر ماهی و روغن ماهی در خوراک‌های آبزی پروری شده و در عین حال مزایای مهم مصرف غذاهای دریایی برای سلامتی انسان را حفظ کرده است.

پیشرفت چشمگیر در توسعه جایگزین ها باعث کاهش اتکا به ماهی های وحشی صید شده برای این منظور شده است.

این سری از پاسخ ها به سوالات متداول مرتبط با خوراک مورد استفاده در آبزی پروری دریایی می پردازد.

ما در مورد آنچه ماهی های پرورشی می خورند بحث می کنیم و موضوعاتی مانند استفاده از پودر ماهی و روغن ماهی در آبزی پروری و تلاش های تحقیقاتی در حال انجام برای ایجاد پایداری بیشتر در تولید خوراک را بررسی می کنیم.